Manage my time

Bismillah,

Alhamdulillah,tadi baru sahaja submit my computing work kat Computing Office.This is the only module yang saya ambil yang tak ada related dengan major course saya,which is biology. Kami bertiga(me,syaz and fiza) kena submit work tu by pukul 9.00 pagi.Tapi,dengan selambanya,kami keluar rumah at 8.30pagi.Perjalanan nak ke sekolah mengambil masa 5 minit,pastu work course tuh tak print lagi,dan kami tak tahu kat mana exactly computing office.Memang cari nahas betul kami nie.

MicrosoftLInux Symbol(cute Tux)

Tapi,alhamdulillah,we manage to submit the work on time.heheeh.Padahal,kerja tuh dah sebulan kami terima utk di buat.What i Learn today is kerja-kerja perlu diselesaikan dengan lebih awal regardless bila dateline dia.itulah yang saya masih lack lagi.Sebab,selalu set dlm mind saya

‘Oh,kerja nie lambat lagi nak submit,xperlu buat lagilah,nanti lah dulu’

Then,saya samaada buat kerja lain atau buat2 sibuk..huuhuhu.

Ya Allah,apa nak jadi dengan ain nie.

Even Hasan Al-Banna ada cakap ‘Kerja kita lebih banyak dari masa yang kita ada’…

Nak mempraktikkan and nak membuang all the bad habit is not easy,but i will try my best.i think ramai aja yang ada same masalah macam saya.Tapi,saya kena selalu ingatkan diri saya,bahawa ada orang lain tuh,sampai masa dia xcukup masa dan sgt sibuk and ada TO DO list yang sangat panjang.Inikan saya,boleh pulak bersantai-santai,padahal sebenarnya,jika dilistkan kerja saya pun sebenarnya boleh ada TO Do list yang panjang jugak.

Skarang,syaa berharap,i will be more organise and dapat use my time wisely…Thats all

 

Leave a Reply

