1st blog

Bismillahirahmannirahim…

8/10/09 

ni blog pertama yg saya ader…so,selame nie membutakan mata tentang teknologi nih dan memalaskan diri utk create blog…hehehe..

Class dah almost sebulan dah start.tp rase macam tahun nie mcm xbest ajer..Ntah la mcam2 benda la dh berlalu.The important thing is work hard and alwiz renew my niat for everything that i want to do.Status blog saya hari ni ‘it is a hard day,it is not easy not be strong and pretend to be strong’..HAri ni berasa sangat homesick and all days stay at the library.Banyak sangat masalah nk kena settle..Kawan saya selalu cakap jangan terlalu difikirkan sangat masalah tu,let it be..tp saya nie selagi tak settle selagi itu tak leh nak concentrate on study or anything else.Tp saya selalu cakap kat diri saya,ini mungkin cabaran dan ujian dalam hidup.Allah nak uji sejauh mane keimanan kita dan sama ada kita lulus ke tak ujian tuh..

Betul..betul..betul.(ipin,saya suke crite tu).macam dlm surah al-baqarah.ayat saya luper.286 kot..(al-quran xder kat depan saya skrang nih,so xleh nk refer). tapi antra makna ayat tuh,Allah  akan turunkan ujian sesuai dengan kemampuan seseorang.Kalau diturnkan ujian kat kita.Maknanya kita boleh hadapi ujian tuh tapi kena bijak menangani masalah tuh.

Hurm,petang semalam pergi teman junior saya(maryam) pergi baiki laptop die.Laptop die nih xleh connect to the internet..Rasenya dah sebulan dh pergi ke sini dan ke sana minta tolong kat ISS help desk la..macam2 tempat la.p semalam pergi ke pc world pastu org pc world tuh suruh plak pergi ke kedai computer satu lg name ‘Maplins’..orang tuh kate dlm 15 minit smpi la..tp ntah2 tu jln kaki org putih kot..hehehe..sebab kitorg jln2 punyer lah lama smpai sakit kaki2 ini.Tapi Alhamdulillah,semua dah settle

berasa amat sedih sebab Ramadhan sudah nak berakhir.Hopefully,i got benefit from this ramadhan…ameeen.

Leave a Reply

